Wilt u ook efficiënter samenwerken en communiceren?

Carglass® investeert in geleidelijke implementatie van Skype for Business

De vraag van Carglass®:

Carglass® zocht een goedkopere en vooral gebruiksvriendelijkere telefonieoplossing. “Aangezien onze werknemers al vertrouwd waren met enkele Microsofttoepassingen, was de overgang naar Skype for Business een logische stap. Bovendien was het een mooie kans om binnen het ecosysteem van Microsoft te blijven” aldus Dirk Slechten, IT System Manager bij Carglass®.

De uitdaging:

Voordelig en gebruiksvriendelijk alternatief voor telefooncentrale

Efficiënte oplossing die binnen het ecosysteem van Microsoft past

Samenwerking tussen collega’s, klanten, leveranciers vereenvoudigen

“Nextel was de enige partij die verder dan het project alleen keek en rekening hield met de toekomstmogelijkheden bij Carglass®.”

Dirk Slechten,
IT System Manager Carglass®

Benieuwd hoe u, via een roadmap, van de voordelen van Skype for Business kan genieten?

De oplossing van Nextel:

Dankzij Skype for Business heeft Carglass® zowel op vlak van communicatie als op vlak van collaboratie een enorme vooruitgang geboekt. “Skype for Business is de motor van onze bedrijfscommunicatie geworden. Onze werknemers kunnen veel zelfstandiger werken dankzij de gebruiksvriendelijke tool.”

1

4-delige roadmap met realistische milestones

2

Virtuele Audiocodes Gateway die SfB met het publiek netwerk verbindt

3

User Adoption Sessions

De voordelen voor Carglass®:

Toekomstperspectief van de oplossing verzekerd

“We merken dat heel wat klanten en leveranciers ook SfB gebruiken, waardoor alle voordelen in twee richtingen gelden. Ons distributiecentrum heeft vaak contact met internationale bedrijven. Dankzij SfB is de afstand niet langer een issue. Communiceren en vergaderen gebeurt nu online.”

Gebruiksvriendelijke tool, hanteerbaar van op elke locatie

“SfB is de motor van onze bedrijfscommunicatie geworden. Onze werknemers kunnen veel zelfstandiger werken dankzij de gebruiksvriendelijke tool. Via SfB kunnen ze nagaan of iemand online beschikbaar is, waardoor ze eenvoudig telefoons kunnen doorschakelen en groepsgesprekken instellen.”

Verschillende functies die bedrijfscultuur boosten

De verschillende functies van SfB hebben de meetingcultuur van Carglass® veranderd. “Vergaderen gebeurt nu op een interactieve manier. Dankzij de chatfunctie kan iedereen aan het gesprek deelnemen en via de tool feedback geven. Ook tijdens trainingen wordt de chatfunctie gebruikt om vragen te verzamelen en te beantwoorden.

Download de gehele case

Typ je zoekwoord en druk op Enter om te zoeken!