Wilt u ook een allesomvattende telecom oplossing?

Zuidnatie bracht 3 verouderde telefoonplatformen samen tot één toekomstgerichte business-omgeving

De vraag van Zuidnatie:

“Onze oudste centrales waren klassiek opgezet, robuust maar archaïsch, met aparte telefoonlijnen. Een recentere IP-telefooncentrale werd tot onze verrassing plots niet meer ondersteund door de constructeur.”

Floris Verswijvel, ICT Manager Zuidnatie

De uitdaging:

Toekomstbestendige oplossing op drie sites

Performant onthaal met belgroepen en overnames

Minimale nood aan ondersteuning

“Zo moet telefonie eigenlijk zijn: vlot toegankelijk, constant beschikbaar en iets waar je in een ideale situatie als ICT-organisatie zelf geen tijd meer aan besteedt.”

Floris Verswijvel,
ICT Manager Zuidnatie

Benieuwd naar hoe wij uw telefonie vlot toegankelijk en constant beschikbaar kunnen maken?

Churchilldok Noordzijde met breakbulkterminal van de zuidnatie

De oplossing van Nextel:

De keuze viel op IP-telefonie en operatordiensten aangeboden door Nextel. Daarmee gaat de administratieve afhandeling van de logistieke bewegingen nog een stuk vlotter. Zuidnatie is een dynamische omgeving. Medewerkers veranderen geregeld van werkplek. In de oude situatie was er telkens een elektrotechnicus nodig om de bekabeling aan te passen. Nu gaat alles over het datanetwerk en zit de software centraal. Je kiest een andere werkplek, je logt in op een toestel en je kunt werken. Er komt geen schroevendraaier meer aan te pas. De commerciële mensen hebben ook een app met identieke functies. Zij hebben hun vast nummer in hun broekzak.

Overname en harmonisatie

Om beter bestand te zijn tegen de ups en downs van de wereldhandel, kiest Zuidnatie voor diversificatie. Met de overname van DP World Breakbulk in 2013 was het tijd voor de verdere integratie op het vlak van telecom.

Integratie met Outlook

Tessy Visser, medewerker Health, Safety, Security & Environment ontdekte tal van nieuwe mogelijkheden: “De directe integratie in Outlook is heel handig. Je zoekt in de contactenlijst en klikt om te bellen, rechtstreeks via de snelkoppeling. En je ziet meteen welke collega’s aanwezig zijn. Ik kan nu ook handenvrij bellen dankzij mijn draadloze headset, en tegelijk op de pc werken. Zo ben je tijdens het gesprek gewoon een stuk efficiënter.”

Toekomstgericht zonder zorgen

Alles gaat digitaal. Als er in de toekomst nog een andere site in gebruik genomen wordt, dan volstaat een netwerkaansluiting en een link met het datacenter. Zuidnatie houdt toezicht op de centrale, terwijl Nextel zorgt voor het configuratiebeheer en alle software-updates.

De voordelen voor Zuidnatie:

Integratie met e-mail (Outlook)

Geïntegreerde, eenvoudig uitbreidbare oplossing

Gevorderde functies zoals conference-meetings

Download de gehele case

Contacteer ons

Wenst u meer info ? Heeft u een vraag of opmerking?

Typ je zoekwoord en druk op Enter om te zoeken!